de afgelopen week....... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Anja Berg - WaarBenJij.nu de afgelopen week....... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Anja Berg - WaarBenJij.nu

de afgelopen week.......

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 April 2007 | Oeganda, Mukono

Hier weer een bericht van mij, vanuit Oeganda over de afgelopen week.
Afgelopen zondag kwam ik uit de nachtdienst, ik voelde mij die dag niet echt super, had nog steeds last van erge diaree. Maandag ben ik toch maar na de dokter geweest. De dokter is in Kampala en wij zouden maandag avond daar ook gaan uit eten dus wij bleven maar in Kampala. De dokter heeft mij eens goed onderzocht, hij heeft mijn bloeddruk gemeten, bloed onderzocht, malariatest gedaan en een kweekje van mijn ontlasting onderzocht. Er kwam uit dat ik een bacterie in mn bloed en in mn ontlasting had, dus ik heb een antibiotica gekregen en ik kan zeggen dat ik er nu vanaf ben. Maandag avond zijn wij met alle vrijwilligers wezen uit eten bij de Italiaan, dit voor het afscheid van Petra. Janet en ik gingen vanaf Kampala lopen, wij dachten dat het een half uurtje zou zijn, maar we waren niet helemaal goed gelopen dus hebben we er meer dan een uur over gelopen. Het was wel een mooie route door de village. De afgelopen week had ik afternoonshift, dus ik werkte s’middags van 13.00 tot 19.00. Het is een rustige dienst, omdat de kinderen allemaal slapen van 13.30 tot 15.30. Het was meestal wel een strijd om de kinderen in bed te krijgen. In die tijd deden wij vaak andere taken of we gingen helpen bij de baby’s. Het was wel erg leuk om na een week nachtdienst weer de kinderen bij daglicht te zien. Afgelopen woensdag hebben we Petra naar Entebbe gebracht, zij is hier twee maanden geweest. We zullen haar gaan missen!!!!!!
Afgelopen zaterdag moest ik ook weer werken en het weer is hier nog steeds goed, dus we vonden het weer eens tijd voor een zeepbaan. De kinderen en wij natuurlijk ook hebben er weer erg van genoten. We hebben deze week wel twee nachten erg veel regen gehad, maar overdag is het weer nog steeds erg goed. Gelukkig wacht de regentijd nog even, want het is echt geen pretje als het hier regent. De kinderen kunnen dan niet buiten spelen en het is dan een enorme modderboel buiten.
Ik ben hier nu nog vier weken, de aankomende week heb ik vroege dienst, dat betekent dat ik om zeven uur moet beginnen, de week erna heb ik afternoonshift. De week van 15 april werk ik twee dagen overdag en dan ga ik weer de nachtdienst in samen met Janet, dit omdat er twee andere vrijwilligers zijn die willen wel nachtdienst draaien maar geen hele week, dus nu werken zij drie nachten en doen wij er vier. Ik vind het niet erg om s’nachts te werken. Mn laatste week heb ik weer vroege dienst, dus weer lekker baby’s badderen.
Bij deze weblog plaats ik ook nog een paar foto’s van Jinja, ik heb hier niks over verteld dit door het overlijden van Thirza. Wij verbleven twee dagen in Jinja, we hebben lekker geralexd en genoten van het uitzicht en het mooie weer. Ook hebben we daar geraft, ja over de Nijl echt geweldig. Ik vertel in Nederland wel hoe het was.
Ik wil tot slot iedereen bedanken voor de post die ik weer ontvangen heb, het voelt erg goed om telkens zoveel te ontvangen. Ik had namelijk 17 kaarten/brieven.
Groetjes Anja

  • 01 April 2007 - 11:02

    Alida :

    Hey,

    mooie foto's!

    ps.: het voetballen wordt niks meer voor jou, aanstaande donderdag is de laatste wedstrijd voor ons...

    Neem je wel een paar van die kids mee in je koffer hierheen? Ze zien er zo lief uit.

  • 01 April 2007 - 11:59

    He Jij Daar!:

    Ha nice girl!

    FF een tijdje gelden, maar je heb weer veel beleefd! Tlijkt erop dat je gewoon hard moet werken! :)

    Geniet nog van die 4 weken!!! En ja.. dan wil ik echt alles horen!

    Oja.. en kheb gehoord dat sinds jij weg ben jullie elftal geen punten meer gehaald heeft! ;)

    Laterszzz....

  • 01 April 2007 - 13:21

    Teamc:

    Wat eenleuke kinderen neem ze maar mee brengt wat leven in de brouwerij het is hier stil.
    En wat een gave foto`s we willen ze allemaal zien. Hou je taai en geniet nog maar van alle leuke dingen en van je schattige kinderen. Knuffel voor jullie allemaal.

  • 01 April 2007 - 13:35

    Ghil:

    Wat gaaf dat raften moet we een keertje doen als uitje even op en neer naar Oeganda. Verder hebben we weer verloren, ik ga voor het volgende seizoen. Ben jij er ook weer toch?! Nog veel succes daar.
    P.S. wat een lekker dik koppie heeft Susanne en ik hou helemaal niet van kinderen. Kan je nagaan ;)

  • 01 April 2007 - 14:37

    Jaro:

    Hoi anja

    Hier even een berichtje vanuit holland wat weer een belevenis daar in oeganda.
    Ik vind het altijd leuk om je verhaal weer te lezen hoe het met je gaat.
    Inderdaad nog vier weken en wat is het snel gegaan. Ik hoop dat je nog een leuke tijd zult hebben daar.
    Ook vind ik de foto's erg leuk om te zien en wat een lieve kinderen en mooie foto's heb je geplaatst.

    groetjes jaro

    en veel succes weer in de nachtdienst.

  • 01 April 2007 - 17:52

    Alida :

    hou jij niet van kinderen Ghillaine? ;-)

  • 02 April 2007 - 04:56

    Hallo Anja:

    Allereerst fijn dat je diarree weer over is, lijkt me echt niet fijnzoiets. Wat een leuke en mooie foto's heb je er weer opstaan zeg Uganda is echt wel de parel van Afrika. Wat een waaghals ben je zeg om te durfen raften op de Jinja, maarja je sta soms ook nergens voor. Stil zeker nu Petra alweer weg is, jullie hadden een leuk team, maar eens komt voor jullie ook het afscheid. Anja maar goed dat je in Uganda zit want je broertje krijgt woensdag z'n eerste vrachtwagen rijles dus betekent het voor ons binnen blijven. Verder is het hier volop lente en genieten we er van, want vaak is het maar even. Verder wens ik jullie goede paasdagen en maak er nog maar een paar onvergetelijke weken van. De groetjes van de Bergjes

  • 02 April 2007 - 08:26

    Thelma:

    Hee Anja, Gaaf man raften. Ik wil zeker horen hoe dat was. Wat een schatjes die kinderen wat zul je die gaan missen. Neem ze maar mee naar nederland.

    Veel succes verder

  • 02 April 2007 - 11:38

    Els:

    hey anja

    leuk al die foto's. Fijn dat je weer beter ben.

    nog een hele leuke tijd en ik wacht op je volgende verhaal

    groetjes

  • 02 April 2007 - 11:42

    Zus:

    Heej Anja!
    Beter dat je weer van de diaree af bent! dat is maar niks, lijkt me! deze week heb je dus vroege diensten. wel lekker, kan je smiddags je eigen dingen doen!
    ik vroeg me laatst idd al af, of je nog naar jinja was geweest, maar dus toch!! gaaf joh, dat raften!!
    Ja afscheid nemen van een andere vrijwilligster, lijkt me ook wel raar, maar jullie hebben nog 4 weken! geniet van die 4 weken, maar dat komt denk wel goed!
    Familiefoto?? van wleke donkere man, is dat kind ;-)
    Nou succes met alles!!
    groetjes marielle

  • 02 April 2007 - 12:21

    Petra:

    jaja, die susanna is een lekker meissie hoor.... pfff. mis haar wel. EN jou natuurlijk ook. Ik alweer aan de macaroni, koffie, rode wijn en wat ik maar wil. Maar geen Jona, Susanna en dochters en zoon. HEt is effe wennen. Veel liefs, ook voor Mariska en Danny en Janet natuurlijk. Hou je taai daar en blijf vooral gezond.
    PS: vrijdagavond zaalvoetbal gewonnen met 7-5 (1x gesc.) en zaterdag 6-0 gewonnen (1 x gesc). Gisteren geskate... vandaag ' gebroken'. AU!
    DAgdag

  • 02 April 2007 - 14:48

    Anita:

    Hey Anja,

    Sjonge, sjonge, je maak wat mee daar!
    Fijn dat je n'kuurtje gekregen heb tegen die bacterie!
    Ok leuke foto's joh!
    Geniet van je kids, en je werk, want t'gaat toch wel heel snel..
    en een hartelijke groet,

  • 02 April 2007 - 18:35

    Essie:

    hee anja, wat een liefies heb je weer op je site staan! kan geloven dat je zulke schatjes ga misse ja!
    Zo zo, knap dat je nog 4 nachten ga doen!!is nie nix!
    Dus weer lekker geklooid in de zeepsop, heerlijk, maar het maar errug gezellie, heerlijk toch, als die kindjes er zo van geniete, dan geniet je zelluf ook!
    gelukkig dat je weer beter ben, maar goed dat je ff gegaan ben!
    he, geniet van je kindjes en tot later.. groetuh essie

  • 03 April 2007 - 10:13

    Jannie:

    hallo anja fijn dat je weer opgekapt bent je moet nog een maand en dan is het al weer voorbij wat is dat snel gegeaan geniet nog van de tijd en het aller beste

    groetjes van ons allen

  • 03 April 2007 - 11:38

    Trudy:

    Hoi Anja,
    Wat een prachtige foto's zeg, al die vrolijke koppies. Fijn dat je weer beter bent! Hebben jullie voor de kids een dagprogramma,b.v spelactiviteiten,peuteronderwijs, beweging,bijbelverhaal,zingen,voorlichting op nivo?? Of missen jullie de materialen ervoor.Met welke leeftijd gaan ze naar school en is dat dichtbij? Zomaar een paar vragen, nou,veel plezier de laatste weken, geniet ervan.

    Trudy Kampert

  • 03 April 2007 - 11:59

    Mattanja:

    Hai Anja, gave foto van Rebecca zeg! Als je weer in NL bent, mail je em vast een keer? Geniet nog lekker! Groetjes

  • 03 April 2007 - 12:55

    Anita Broek:

    Hee anja,lees elke keer trouw je berichten nu een keer wat terug van mij.
    Wat maak je een hoop mee.En wat een leuke foto's.Het ga je goed tot eind van de maand.Dan heb ik een patatje voor je klaar staan okeeee.Gegroet Anita Broekh.

  • 04 April 2007 - 06:47

    Martha :

    Wat vervelend dat je beroerd was gelukkig ben je weer opgeknapt.Wat een lieve kinderen kan me voorstelen dat je ze allemaal wel mee wil nemen naar holland. Zou wel geinig zijn. Geniet nog van alles de tijd vliegt. Groet Martha

  • 04 April 2007 - 10:50

    Mendy:

    Hey girly,

    Je bent al lekker bruin geworden zie ik. wat een verhalen type jij zeg. Donderdag hebben we onze laatste wedstrijd, dus dat is een beetje jammer. En vooral dat we nix kunenn winnen.

    Nog ff en je bent al weer in Nederland, dus geniet er nog maar ff van.

    Liefs Mendy

  • 04 April 2007 - 12:47

    Ploni:

    Hey Anja,

    Leuk om die vehalen te lezen, je maakt heel wat mee..
    Je zult het straks nog gaan missen meid, en ja wat gaat de tijd hard he, voor je het weet ben je weer terug.
    Erg leuke foto`s heb je erop staan, die kindertjes staan er erg lief op!!
    Nou meid kwens je nog een fijne tijd en werkse daar, en suc6

    Groetjes


  • 05 April 2007 - 23:38

    Willy:

    Hoi Anja , fijn dat je van je diarree af bent .
    Geniet nog maar van de komende tijd , want het rooster van Mei ligt al in je postvak ha ha .

    Groetjes

  • 06 April 2007 - 10:38

    Dikkie Gerrritsen:

    haa anja,wat een prachtige fotos weer op je site.Geniet nog van de laatste weekjes .Fijn dat de diarree weer over is.Groeten

  • 06 April 2007 - 17:35

    Tanja:

    Hallo Anja

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin en heb je al heel wat meegemaakt.
    Dan is het hier in Lunteren maar een saaie boel.Nog 4 weekjes en dan is het alweer voor bij, moet je zeker nog niet aan denken.
    Hier is het nu paasweekend dat zal daar ook wel zo zijn dus goede paasdagen en tot hores groetjes Tanja.





  • 07 April 2007 - 08:13

    Marianne:

    Fijne paasdagen (hoe jullie die dan daar ook vieren) Groetjes Marianne

  • 07 April 2007 - 18:07

    Sandra:

    Ha Anja
    Wat een verhalen zeg heb ff een tijdje niet gekeken maar het lijkt me wel erg indrukwekkend daar.
    Jullie doen goed werk daar!!
    Maak er nog een mooie tijd van.
    Donderdag hebben we weer verloren helaas misschoen had je het al gehoord.
    Eigenlijk is het geen nieuws meer het werd bijna voorspelbaar!!
    Een hele fijne pasen gewenst vanuit Elspeet gr en tot snel....

  • 07 April 2007 - 20:20

    Het Thuisfrond:

    Hallo Anja Wij willen je nog even fijne paasdagen toewensen, per telefoon is het niet mogelijk om even bij te kletsen , k'heb het al tig keer geprobeerd maar helaas. Zo zijn nu de paaseitjes aan de beurt of kon je niet zolang wachten,geniet er maar van dat lekkere smaakje,mm.

    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hallo, ik vind het erg leuk dat je een kijkje neem op mijn website, ik zou het ook erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Actief sinds 18 Sept. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 36627

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 30 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: